torstai 7. toukokuuta 2015

Verkkoanalytiikkatehtävä




Katso noin 9 minuutin video ajatuksella ja vastaa sen jälkeen omaan blogiisi seuraaviin kysymyksiin:

1.       Mitä mittauskeinoja voidaan käyttää? - Voidaan mitata kuinka moni käy sivuilla, kuinka monta prosenttia katsojaluvut yms ovat muuttuneet, kuinka monta sivua on katseltu ja kuinka monta sivua keskimäärin yksi vierailija on katsonut, keskiaika kuinka pitkään yksi sivuvierailu on kestänyt, ja kuinka moni vierailijoista on ollut uusia vierailijoita.

2.       Kuinka Google-analytiikkaa voidaan käyttää? - Sitä voidaan käyttää esim. kävijämäärien vertailuun, ja sen seuraamiseen, mistä kävijät löytävät sivuston.
3.       Miten analytiikalla voidaan edistää yrityksen kilpailukykyä? - Voidaan seurata, kuinka mielenkiintoinen sivu on (kuinka pitkään ihmiset pysyvät siellä) ja esim kuinka helposti sivusto on löydetty hakusanojen perusteella. Näin voidaan seurata, pitääkö sivustoa tai sen löydettävyyttä parantaa.

4.       Miksi keskimääräinen sivustolla vietetty aika on tärkeä? - Jotta ihmiset eivät vain käväisisi sivulla, vaan tutkisivat sitä kunnolla, ja näin myös tekisivät ostopäätöksiä.
5.       Millaiset päätökset saavat tukea analytiikasta? - Voidaan esim. päättää myyntitavoitteet.
6.       Mitä olet oppinut tästä videosta? - Olen oppinut kuinka monella eri tapaa sivuston kävijöitä yms voidaan seurata

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti